Bil | Kom igång

Första steget mot ditt efterlängtade körkort börjar här: Bli elev hos oss på Östra Trafikskolan och kom igång med lektionsbokning!

Du kan skriva in dig på olika sätt; antingen genom att besöka oss, eller genom att fylla i formuläret här nedan. Nu är du strax igång och kan boka din första körlektion hos oss!

Skriv in dig hos oss

Tänk på att för att få lov att boka lektioner så gäller det att du har ett giltigt körkortstillstånd. Vi kan hämta den informationen på Trafikverkets hemsida, men om du vet med dig att du saknar körkortstillstånd så behöver du inleda med att ansöka om detta. Den ansökan görs i två delar, dels ett optikerbesök specifikt för körkortstillståndet, och dels en online-ansökan du kan hitta här.

Inskrivningen är helt kostnadsfri och bortsett från att följa våra villkor har du inga skyldigheter gentemot oss!

Så fort din inskrivning hanterats (under våra öppettider mån-tor 10-18, fre 10-14) kommer du att få en länk via SMS. Denna länk är giltig i 24 timmar. Klicka på den för att konfigurera ett lösenord du därefter använder med ditt personnummer/email för att logga in på Elevcentralen.se där du sedan kommer att kunna boka lediga tider hos våra lärare. Om du har några frågor eller länken inte dyker upp, kontakta oss via telefon 031 – 19 35 64 så får du direkt hjälp att komma igång!

Vi ser fram emot att få ha dig hos oss, och få hjälpa dig komma i mål med ditt körkort!

Inskrivningsformulär