Bil | Handledarkurs

Att mängd­träna hemma är ett bra komplement till utbildningen på trafikskolan. Handledarkursen krävs för att få övningsköra privat. Både elev och handledare behöver gå en handledarkurs för att få övningsköra tillsammans.
Pris: 250 kr per person
Price for the course in English: 350 SEK per participant
Kommande tillfällen: Se nedan

Kommande tillfällen

8 maj 14:00 - 17:30

Lediga platser

16 maj 17:00 - 20:30

Fåtal platser

Upcoming dates for the introduction course in English:

17th of April 14:00 - 17:30

Seats available

15th of May 14:00 - 17:30

Seats available

More dates

to be announced

Boka kursplats

Dina kontaktuppgifter

Är ni flera som ska gå kursen? Lägg isåfall till fler personnummer nedan. / Multiple participants?

Är det något speciellt ni vill nämna för er bokning? / Something you wantus to know before you get here?

Handledarkurs för personbil

Ett krav för att få övningsköra

Vi på Östra Trafik­skolan ser gärna att våra elever mängd­tränar hemma. Ett effektivt sätt att genomgå en körkorts­­utbildning är att lära in tekniker och rutiner på trafikskolan, för att därefter mängd­träna dessa hemmavid. Handledare är alltid välkomna att åka med på elevers körlektioner i syfte att få en inblick i hur körlektioner är upplagda och hur pedagogiken tillämpas.

Vem ska gå utbildningen?

För att få möjlighet att mängd­träna hemma måste både elev och hand­ledare gå kursen Introduktions­­utbildning för privat övnings­­körning (handledarkurs). Handledare och elev kan gå kursen vid olika tillfällen. Kursens giltighets­tid är 5 år.

På Östra Trafikskolan kör vi handledarkurser i snitt ett par gånger i månaden året om. Kursen är ca 3,5 timmar lång (inklusive raster). Fika och handledarbok ingår.

Anmälan och betalning

Du anmäler dig genom att besöka trafik­­skolan, ringa oss eller via mail. Kurs­­avgiften behöver erläggas SENAST i samband med kursstart. OBS! Viktigt att du bokar plats/platser innan du betalar in avgiften.

Kursanmälan är bindande och ingen återbetalning av kursavgiften sker vid uteblivande eller avbokning av bokad kurs. Eventuell ombokning till annat kursdatum måste ske senast kl. 13 dagen före bokad kurs. 15 minuter efter kursstart räknas kursen som förverkad och vi får inte längre lov att släppa in dig på kursen, så se till att komma i tid!